Compensatieregeling bij storingen

22 november 2016

Met in de Staatscourant (nr. 56649) gepubliceerde wetswijziging krijgen zowel consumenten als bedrijven met ingang van 1 juli 2017 een financiële compensatie voor storingen van telefonie (vast en mobiel), televisie en internet. Storingen hebben grote gevolgen voor de economie. Daarom gaat een minimale compensatie gelden in geval van storingen die langer dan 12 uur duren. Een storing tussen 12 en 24 uur geeft recht op compensatie van ten minste één dertigste deel van de maandelijkse abonnementskosten en een storing tussen 24 en 48 uur op twee dertigste deel enzovoort. Providers mogen ook een andere vorm van compensatie aanbieden. Wel moet de klant hiermee uitdrukkelijk instemmen.

Meer nieuwsberichten

Nieuws leden Uitgelichte afbeelding voor <strong>Textielbeheer 2023.03 ONLINE</strong>
14 april 2023
Textielbeheer 2023.03 ONLINE
Verder lezen
Nieuws leden Uitgelichte afbeelding voor TVL Q1 2022 en Q4 2021: aanvullende informatie aanleveren!
29 april 2022
TVL Q1 2022 en Q4 2021: aanvullende informatie aanleveren!
Verder lezen
Nieuws leden Uitgelichte afbeelding voor NETEX Update Coronavirus | 21
21 april 2020
NETEX Update Coronavirus | 21
Verder lezen