Compensatieregeling bij storingen

22 november 2016

Met in de Staatscourant (nr. 56649) gepubliceerde wetswijziging krijgen zowel consumenten als bedrijven met ingang van 1 juli 2017 een financiële compensatie voor storingen van telefonie (vast en mobiel), televisie en internet. Storingen hebben grote gevolgen voor de economie. Daarom gaat een minimale compensatie gelden in geval van storingen die langer dan 12 uur duren. Een storing tussen 12 en 24 uur geeft recht op compensatie van ten minste één dertigste deel van de maandelijkse abonnementskosten en een storing tussen 24 en 48 uur op twee dertigste deel enzovoort. Providers mogen ook een andere vorm van compensatie aanbieden. Wel moet de klant hiermee uitdrukkelijk instemmen.

Meer nieuwsberichten

Nieuws leden Uitgelichte afbeelding voor Activiteitenregeling milieubeheer: voorgenomen aanpassingen
5 februari 2020
Activiteitenregeling milieubeheer: voorgenomen aanpassingen
Verder lezen
31 oktober 2022
Amsterdamse circulaire textielfabriek maakt echt duurzame kleding …..
Verder lezen
CAO Updates Uitgelichte afbeelding voor CAO TV Update (16 maart 2022)
16 maart 2022
CAO TV Update (16 maart 2022)
Verder lezen