Verduurzamen binnen Decathlon

25 november 2022

Decathlon zet stappen richting een circulair businessmodel door onder meer tweedehands producten aan te bieden. Het moeilijkst is misschien wel om intern alle neuzen dezelfde kant op te krijgen, merken beide winkelketens. Dit zijn hun learnings tot nu toe.

Het heeft binnen Decathlon tot op het hoogste niveau prioriteit om te verduurzamen. Zo werkt men met abonnementsmodellen voor bijvoorbeeld kinderfietsen. “De sportzaak onderzoekt al jaren de mogelijkheden om zo te bestaan dat we bijvoorbeeld binnen de CO2-doelstellingen blijven en dan zijn er andere oplossingen nodig. Vanuit de gedachte dat het anders moet en dan moet je uitvinden hoe.”
 

Van lineair naar circulair in retail

Het lineaire model van spullen produceren, gebruiken en daarna weggooien is nog steeds dominant. Nu grondstoffen schaarser en duurder worden en de planetaire grenzen bereikt zijn, verkennen steeds meer retailmerken de mogelijkheden van een circulair model. 

Meer nieuwsberichten

Actueel Uitgelichte afbeelding voor Opnieuw Masterclasses van Japanse grootmeester in 2022
24 maart 2022
Opnieuw Masterclasses van Japanse grootmeester in 2022
Verder lezen
17 november 2022
Elis wint de EcoVadis platina medaille!
Verder lezen
10 november 2022
TextielBeheer 2022.08 met het thema Workwear & Fashion staat online!
Verder lezen