Hoe werkt de NETEXCARE Klachtenregeling?

23 maart 2019

Indien u niet tevreden bent over een gereinigd artikel dan dient u dit schriftelijk kenbaar te maken aan de textielreiniger. Lukt het niet samen met de textielreiniger tot een oplossing te komen, dan is de textielreiniger gehouden uw klacht voor te leggen aan NETEXCARE.

De NETEXCARE geschillenregeling bestaat uit twee fasen:
Informatieve beoordeling: In deze eerste fase wordt uw klacht beoordeeld door een onafhankelijke technisch deskundige. Het rapport dat daaruit volgt wordt aan uw textielreiniger gestuurd, deze neemt contact met u om aan de hand van dit rapport alsnog samen een oplossing te vinden voor uw klacht.

Wanneer u er ook aan de hand van de informatieve beoordeling samen niet uit komt, kan op verzoek van één van de partijen een formele beoordeling door een tweede onafhankelijke technisch deskundige en een onafhankelijke jurist plaatsvinden.

Formele beoordeling: In deze vervolgfase wordt het geschil voorgelegd aan een juridisch deskundige. Deze onafhankelijke en onpartijdige jurist geeft een juridisch oordeel over het geschil. In deze fase wordt, indien nodig, de klacht ook beoordeeld door een technisch lab. In de vervolgfase volgt een formele beoordeling in de vorm van een bindend advies.

Meer nieuwsberichten

Nieuws leden Uitgelichte afbeelding voor NETEX Update (104) Corona
1 december 2021
NETEX Update (104) Corona
Verder lezen
Nieuws leden Uitgelichte afbeelding voor VIDEO: TCT opleidingen 24/7 beschikbaar
7 april 2017
VIDEO: TCT opleidingen 24/7 beschikbaar
Verder lezen
Nieuws leden Uitgelichte afbeelding voor NETEX en UN Global Compact Ten Principles
9 februari 2018
NETEX en UN Global Compact Ten Principles
Verder lezen